One week

Idag har jag haft Benita i en vecka. Vi har stött på flera motgångar såklart men i överlag så har det gått jättebra. Ofta blir det ju så att hästens personlighet visas på ett helt annat sätt när den flyttar för första gången och jag börjar verkligen förstå att det är ett sto jag har.. Ena dagen står hon snällt som ett lam medan nästa dag så provar hon på vilda western-livet. Inte riktigt hennes grej men endå - värt att testa. Jag har också märkt att hon är väldigt väderkänslig. Jag drar gärna på mig regnjackan och beger mig ut i skyfallet tills B säger stopp. Sur och grinig blir hon, tydligen så föredrar hon att stå inne en stund & få flätor i manen istället.
 
Vi blir mer och mer samspelta för varje dag som går. Trivs så bra med henne, vi två ska ha en rolig tid tillsammans. Här kommer några bilder från i lördags då Sandra fotade!

 



Kommentarer
Postat av: Denise

Så vacker! :)

2014-08-21 @ 13:48:31
URL: http://flingans.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Namnet är Sofie, jag är en snart 15-årig tjej som är bosatt strax utanför Lund. Här i min blogg får ni ta del av min satsning inom ridsporten, följa Benitas & min resa samt ta del av allt annat i min vardag! Även sådant som outfits, videos, åsiktsinlägg och annat kommer att dyka upp!

Benita, är mitt 5-åriga sto som jag har på foder. Hon är en liten storhäst och är korsning mellan PRE och Welsh. Jag hämtade henne nyligen så vi håller fortfarande på att lära känna varandra. ♥

Kontakt - [email protected]
Instagram - Sofiegreitans