Presentation - Benita

 
Benita, skimmelsto född 2009. Korsning mellan Pura Raza Española och Welsh ponny. 
E: Quintillo II
U: Anells Balett
 
Benita är mitt 5-åriga sto jag har på foder. Hon går också under smeknamn som Bönan, Grå och Benniebus. Jag hämtade henne 12 augusti, alltså för lite mer än två veckor sedan. Hon håller fortfarande på att anpassa sig så vi har tagit det väldigt lugnt för att minska stressen. Hon var en av mina hästar som jag hade ansvar för på min praoplats, och på den vägen har det fortsatt. 
 
Hon är en väldigt ambitiös, lättlärd och trevligt individ men med otroliga humörsvängningar. Ena dagen är hon lugn som en filbunke och nästa så är hon sur på allt & alla. Tycker dock det är härligt med personlighe! Hon är endast 151 cm hög och har väldigt ottrevliga gångarter tyvärr. Hon visar däremot god kapacitet för hoppning. Planen är att hon ska få en bra grundutbildning i dressyr med enklare sidvärtesrörelser till en början. I hoppningen ska hon avanceras och börja indroduceras för titthinder. Förhoppningsvis kommer vi starta programridning eller pay&jump i framtiden. Resten kommer framtiden få utvisa.
 
När vi lärt känna varandra lite mer så kommer mål sättas upp. ♥
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Namnet är Sofie, jag är en snart 15-årig tjej som är bosatt strax utanför Lund. Här i min blogg får ni ta del av min satsning inom ridsporten, följa Benitas & min resa samt ta del av allt annat i min vardag! Även sådant som outfits, videos, åsiktsinlägg och annat kommer att dyka upp!

Benita, är mitt 5-åriga sto som jag har på foder. Hon är en liten storhäst och är korsning mellan PRE och Welsh. Jag hämtade henne nyligen så vi håller fortfarande på att lära känna varandra. ♥

Kontakt - [email protected]
Instagram - Sofiegreitans