DAGENS GULDSTJÄRNA GÅR TILL BENITA

Alarmet ringde redan vid halv nio i morse och strax därefter begav sig två halvt sovande tonåringar mot stallet. Benita skulle äntligen få släppas ihop med en annan häst i hagen medans den tredje var iväg på tävling. Kan säga såhär - B tyckte att gräset i andra sidan hagen var väldigt mycket roligare än att ens kolla på sin nya kompis. 
 
Efter en stund hemma igen kom även Woppan hit och vi kollade film. Efter ett par timmar var vi i stallet igen och plockade in hästen från hagen. I stallet var hon verkligen underbar, så lugn och sammarbetsvillig!  Provade även nya magplattan som passade perfekt i storleken. Syftet med den i detta fallet är att den ska fördela trycket bättre än hennes vanliga gjord eftersom hon har sadeltvång tyvärr. Och vilka positiva reaktioner - hon visade faktist inga som helst tecken på obehag alls vid sadlingen! Vilket jäkla bra köp måste jag säga! 
 
Longerade henne innan uppsittning vilket gick jättebra även idag. Hoppade upp på hennes medans Matilda höll i, dock blev hon ordentligt skrämd skrikande barn så jag hoppade av. Gick runt med henne några varv i paddocken och sedan upp igen. Vi höll oss på nedre delen av ridbanan så att hon skulle känna sig lugn.  Både skritten och traven gick verkligen hur bra som helst! Jag fokuserade knappt på min sits utan la allt på att hålla Benita i ett bra tempo. Galoppen gick halvdant, förmodligen en blandning av bla. annat trötthet och att hon kände att hon inte riktigt fick plats.
 
Tillsut hade vi iallafall fått några galoppsteg ett par gånger och då avslutade jag. Detta är första ridpasset någonsin i en ny miljö samt hon är ju endast 5 år så jag kan verkligen inte kräva mer! Jag är otroligt nöjd över hennes prestation och det gick trots allt långt över förväntan! Nu är det bara att träna så tror jag att även galoppen sitter om några ridpass. Woppan fotograderade så jag hoppas att kunna visa er lite ridbilder så snart som möjligt!
 
Tycker om henne så mycket redan, älskade Bönan. ღ
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Namnet är Sofie, jag är en snart 15-årig tjej som är bosatt strax utanför Lund. Här i min blogg får ni ta del av min satsning inom ridsporten, följa Benitas & min resa samt ta del av allt annat i min vardag! Även sådant som outfits, videos, åsiktsinlägg och annat kommer att dyka upp!

Benita, är mitt 5-åriga sto som jag har på foder. Hon är en liten storhäst och är korsning mellan PRE och Welsh. Jag hämtade henne nyligen så vi håller fortfarande på att lära känna varandra. ♥

Kontakt - [email protected]
Instagram - Sofiegreitans